Galerie

Piure de legume cu busuioc si susan negru. Delicii culinare de post


Daca sunteti in post, va recomand sa mancati bine. Nu de alta dar nu faceti niciun bine nimanui daca rabdati de foame, daca va ia cu lesinul pe strada sau daca mancati nesanatos. Aveam prietene in facultate care tineau toate posturile de peste an. In perioada de post mancau toate porcariile pamantului, de la pateuri vegetale cu multe E-uri si pana la salamuri din soia in care gaseai conservanti si coloranti foarte periculosi.

Mai bine mancam paine goala decat sa mananc ceva ce stiu ca o sa imi faca rau. Si de multe ori chiar mancam paine goala fiindca nu reuseam sa tin de bani de la un salariu la altul :)) Ce vremuri…


Ideea de baza e ca daca mananci o data asa ceva, nu mori, evident. Dar daca o tii asa cateva zile sau cateva saptamani, cat tine postul, mai bine zici pas :))

Solutia propusa de mine e sa iti gatesti acasa, din ce ingrediente naturale ai la dispozitie. E mai ieftin, evident. Si ca timp, e la fel ca si cum ai da o fuga la market sa iti cumperi ceva de post, de-a gata. Pana te foiesti prin magazin, pe la toate rafturile, pana ajungi acasa si desfaci pungile, era gata mancarea ta :))

Azi am pregatit un piure de legume cu busuioc si susan negru. Susanul negru este sursa de proteine, fier, calciu, fosfor, magneziu si nu numai. Cel mai important este ca are mult calciu. Asta ma intereseaza foarte mult.

Ingrediente folosite: 1 morcov, 1 telina, 1 radacina de patrunjel, 1 pastarnac, sare, ulei de masline, busuioc pentru fiertura de legume si busuioc pentru decor, seminte de susan albe sau negre.

Am fiert radacinoasele cu sare si o crenguta mare de busuioc. Atunci cand s-au racit, le-am pasat cu pisalogul de piure desi mergeau si la blender. Am adaugat 3-4 lingurite de ulei de masline, pentru mai multa aroma si pentru efectul antiinflamator pe care acesta il are asupra organismului. Uleiul de masline este cel mai important ingredient din bucataria mediteraneana, cel care nu lipseste din bucataria niciunei italience adevarate :))

Apoi am adaugat busuioc pentru decor si seminte de susan ca topping :)) Avem o mancare completa din toate punctele de vedere. Avem legume cu sursa de proteine bune si verdeturi aromatice. Avem uleiul de masline care da aroma si protejeaza organismul de inflamatii si incetineste procesul de imbatranire.

Pofta buna si multa sanatate!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.